Wellbeing pracowników – czym jest i dlaczego warto dowiedzieć się więcej
Nowoczesne sposoby na bycie zorganizowanym i efektywnym w dużym stopniu dotykają obszar pracowników firm. Z tego też powodu, coraz częściej mówi się o metodzie wellbeing, która w dużym skrócie jest nazywana poczuciem dobrostanu pracownika. Co to dokładnie oznacza? Dlaczego zapoznanie się z tematem może przynieść wiele korzyści? Zapraszamy do odszukania odpowiedzi w poniższym artykule.
1. Co dokładnie oznacza pojęcie wellbeing?
2. Dobrostan pracowników to sukces szefa?
Co dokładnie oznacza pojęcie wellbeing?
Dbanie o swoich pracowników staje się coraz częściej przyjmowaną normą. Programy wellbeing zwracają uwagę na to, co często traci się z oczu w codziennym pędzie. Dzięki metodzie, o której mowa w artykule, pracownicy zyskują wiedzę i zaczynają dbać o takie obszary jak :
- zdrowie, świadomość emocji;
- relacje;
- finanse;
- osiągnięcia prywatne i jego wpływ na wyniki w miejscu pracy;
- zadowolenie z siebie i realizowanych celów;
- dobrostan fizyczny;
- poczucie bezpieczeństwa;
- wzrost poziomu satysfakcji;
- poczucie szczęścia;
- obecność w życiu społecznym.
Korzyści jest wiele, a najważniejszą i łączącą zaletą jest to, że człowiek dostrzega jak wiele obszarów w życiu, oprócz wykonywanej pracy jest wartych zauważenia i zadbania. Dodatkowo świadomy rozwój osobisty pozwala dostrzec jak ogromny wpływ na efektywność i samorealizację w pracy ma dobre samopoczucie i zdrowie. Pozytywne emocje to lek, który może zwalczyć wiele problemów w życiu, właśnie dlatego tak ważne jest interesowanie się tym tematem.
Dobrostan pracowników to sukces szefa?
Zastosowanie w swojej firmie metody well being niesie dla obu stron wymierne korzyści. To co już na początku może zyskać pracownik, zostało opisane powyżej. Jednak warto podkreślić, jak dbanie o zatrudnione osoby wpływa na wyniki biznesowe firmy. Z tego też powodu, zapraszamy do przeczytania poniżej przedstawionych argumentów.
Pozytywna zmiana w organizacji i efektywności firmy
Ludzie dbający o balans między pracą a życiem prywatnym i odpowiednie nawyki, szybko zaznaczają, że o wiele lepiej radzą sobie ze stresem, są produktywni i zauważają jak z dużo większą częstotliwością działa ich skupienie i kreatywność. Taki stan rzeczy wpływa bardzo mocno na szybkość realizowania zleceń, dopinania projektów terminowo i utrzymywanie dobrej atmosfery w zespole.
Holistyczne podejście i zdrowy styl życia to znaczne zmniejszenie nieprzyjemnych sytuacji w zespole
Nie jest żadną tajemnicą, że w firmie mogą pojawić się nie porozumienia i błędy. Jednak bardzo często nie wynika to ze złej woli ludzi tylko z nadmiernego stresu. Zmiana podejścia i zastosowanie metody wellbeing może ograniczyć ilość nerwowych sytuacji. Otwartość do rozmów, propozycja spokojnego rozwiązywania konfliktów i zadbanie o wewnętrzny balans może być kluczem do wspólnego sukcesu.
Dobre samopoczucie pracownika to zmiana w wynikach finansowych firmy
Nie powinno dziwić nikogo, że jednym z priorytetów budowania biznesu są finanse, a dokładniej ich wzrost. Zadbanie o zdrowie, myślenie i balans wpływa na efektywność w pracy, tym samym na zwiększenie zarobków firmy. W efekcie staje się ona stabilna, dzięki czemu pracodawca może zwiększyć ilość zatrudnionych osób, a o obecnych pracowników zadbać, np. w postaci premii.
Takie rozwiązanie, jak już wspomniano wcześniej, jest korzyścią dla każdej strony. Dlatego zainteresowanie się tym tematem, może bardzo szybko się odwdzięczyć, a budowanie poczucia wspólnoty i zadbanie o dobrostan pracownika, stać się odpowiedzią na nieudane dotąd projekty.